Õppeaasta Tapa Valla Gümnaasiumis: vana hing uues kuues

Tapa Valla Gümnaasium, Nooruse 2Lõppenud õppeaasta Tapa Valla Gümnaasiumis oli täis muutusi, arenguid ja olulisi samme tuleviku suunas. Vaadates tagasi võime kogu kooliperega uhkusega öelda, et tulime toime ja kasvasime ühtsemaks kui kunagi varem.

Ajaloolises koolimajas oleme kujundanud oma näo ja vaimu – Tapa Valla Gümnaasiumis elab vana hing, kuid uues kuues. Meie inimesed on eriliselt väärtuslikud just seetõttu, et hoiavad kokku, toetavad üksteist ning liiguvad teadlikult ühise eesmärgi poole. Sel õppeaastal seadsime esikohale koolikogukonna ühtsuse ja parema õpikeskkonna loomise, mille saavutamiseks oli igaühe panus selles hindamatu.

Õppeaasta vältel toimus 28 erinevat aineolümpiaadi ja -võistlust. Tapa Valla Gümmaasiumi esindas 54 õpilast, neist nii mõnigi korduvalt ja mitmel võistlusel. Etlejana on meie koolile tuntust toonud Gregor Kirpu (õp S. Sell), keda on esile toodud vabariiklikul tasemel. Samuti on pälvinud vabariiklikku tunnustamist Anna-Lia Haavistu oma ajaloo-alase uurimistööga „Piirikivid" (juhendaja L. Liivak).

2024/25 õppeaasta lõpetasid kiituskirjaga 5 õpilast: Karmen Pihlakas (7.b), Carolin Kadakas (8.a), Gregor Kirpu (8.b), Eliise Neidel (8.b) ja Leandra Bauman (10. klass Tamsalu õppekoht). „4" ja „5" on kokkuvõtteks tunnistusel 37 õpilasel.

Põhikooli lõpetasid kiituskirjaga 2 õpilast Timur Varavin (9.h) ja Anastasija Semjonova (9.k) klass; „4" ja „5" on tunnistusel 15 õpilasel.

Gümnaasiumi lõpetasid kuldmedaliga 2 õpilast: Sten-Lenar Nirgi ja Emma Lotta Vikk. Hõbemedaliga lõpetasid gümnaasiumi 2 õpilast: Bogdan Kortšak ja Ruben Kallaste. Kõik neli noort on Tamsalu õppekoha õpilased.

Oleme uhked, et liitusime „Liikuma kutsuva kooli" programmiga ja osalesime aktiivselt mitmes olulises arendusprojektis. President Kaljulaidi Fondi Demokraatia Akadeemia projekt „Mõttepunkt" tõi meie õpilasteni arutelukultuuri ja kodanikuühiskonna väärtused.

Füüsikaõpetust rikastasime uute õppevahenditega koostöös Praktikaliga ning nüüd on füüsikatundides valgusõpetus praktiline ja käegakatsutav. KIK-i toel osalesid meie klassid mitmetes keskkonnaprogrammides ning Kultuuriranitsa abil toimus igal klassil vähemalt üks silmaringi avardav õppekäik.

Õpilased ehitasid koolile kasvuhoone ja istutasid sisse taimed, see annab õpilastele võimaluse saada juurde teadmisi taimekasvatusest, mullaelustikust ja keskkonnahoiust. See on järgmine samm elulähedase, tervikliku ja keskkonnateadliku õpikäsitluse suunas.

Üheks olulisemaks arenguks on olnud ühtse koolikultuuri kujunemine kahe koolimaja, Tapa ja Tamsalu vahel. Gümnasistid ja õpetajad Tamsalu koolimajas on sel õppeaastal olnud meie teadliku kaasamise keskmes. Loodame, et tänu ühistele ettevõtmistele on peagi samm-sammult kasvamas tugev ja ühendatud koolipere sõltumata sellest, millises majas igapäevane õppetöö toimub. Tamsalu koolihoones toimuv gümnaasiumi õpe annab kohalikule kogukonnale jätkuvalt võimaluse kodukoha lähedal keskhariduse omandamiseks.

Uuendusena õppekorralduses alustame järgmisel õppeaastal uue päevakavaga, mille muutuste tulemusel osad tunnid kestavad 80 minutit (paaristunnina), samas säilivad paralleelse võimalusena ka 40-minutilised traditsioonilised õppetunnid. Selline kombineeritud päevakava võimaldab õpilastele paremat ajaplaneerimist, lühemaid koolipäevi ja süvenenumat õpet sh rohkem aega aktiivõppeks, aruteludeks ja koostööks. Õppekorralduslik muudatus sündis „Tark kool" programmi raames, mille toel koolimeeskond ühiselt õppis ja otsis paremaid õpetamise viise.

Tapa Valla Gümnaasiumi õpetajad on aasta jooksul läbinud mitmeid koolitusi ning valmistuvad hoole ja südamega uueks õppeaastaks. Meie kooli eesmärk on leida õppemeetodid, mis kaasavad iga õpilast, toetavad loovust ja seovad õpitava eluliste tähendustega.

Tuleviku suunas – koos ja teadlikult

Tapa Valla Gümnaasiumi arengukava üks keskseid eesmärke on kujundada koolist nutikas, hooliv ja õppijat toetav kogukond, kus iga õpilane tunneb end väärtusliku ja nähtuna. Soovime, et õppimine meie koolis ei oleks mitte ainult teadmiste omandamine, vaid ka kasvamine inimesena ning seda läbi koostöö, loovuse, vastutuse ja avatud mõtteviisi.

Me liigume sihikindlalt selle poole, et kool oleks koht, kus õppimine on eluline, õpetamine tähenduslik ja koolipäev inspireeriv. Arengukava elluviimine ei toimu vaid paberil, vaid see sünnib iga õpetaja, õpilase ja lapsevanema igapäevases panuses. Ja kui me koos liigume, siis liigume ka päriselt edasi.

Uuel õppeaastal ootame rõõmuga uusi 7. klassi õpilasi Tapale põhikooli III astmesse ning gümnasiste õppima nii Tapale kui Tamsallu. Avaldusi saab esitada peale suvepuhkust 18. augustist – 29. augustini 2025. Täpsem info kooli kodulehel.

Täna võime öelda, et kooliperel seisab ees juba stabiilsem ja arenguid toetav õppeaasta. Tunneme nüüd paremini iseennast, üksteist ja oma kooli. Oleme kooliperena kasvanud ning seda koos ja üksteise toel.